Välkommen till min blogg. Här lägger jag upp bilder på olika saker jag designar. Väskor, tyg, kuddfodral och mycket annat. En del saker letar jag rätt på och gör en make over och annat designar jag själv. Visar även en del tips på olika pyssel, både pyssel som kräver lite mer utrymme men även pyssel som går att sitta vid köksbordet och må bra av. Hoppas att du som besöker min blogg får både inspiration och glädje att själv försöka. Besök även min andra blogg www.ingerssagor.blogspot.com där skriver jag olika sagor/berättelser och lägger upp en hel del enkla recept. Kram Inger

onsdag 3 september 2014

Burfåglar

Eftersom jag har en fin gammal fågelbur utan glas så vill jag använda den till altanen. I Grekland har man oftast burfåglar hängandes ute på till exempel altan eller balkong. Den känslan vill jag skapa på vår altan också. Men eftersom jag inte har någon fågel och inte heller planerar att köpa någon så fick det bli tygfåglar. Roliga, enkla och snabba att sy. Ritade en mall och klippte efter den. Fyllde med vadd från en kudde och sydde ihop. Benen är av tunn ståltråd och fjädrarna är vanliga påskfjädrar. Färgglatt och lite medelhavskänsla på altanen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar