Välkommen till min blogg. Här lägger jag upp bilder på olika saker jag designar. Väskor, tyg, kuddfodral och mycket annat. En del saker letar jag rätt på och gör en make over och annat designar jag själv. Visar även en del tips på olika pyssel, både pyssel som kräver lite mer utrymme men även pyssel som går att sitta vid köksbordet och må bra av. Hoppas att du som besöker min blogg får både inspiration och glädje att själv försöka. Besök även min andra blogg www.ingerssagor.blogspot.com där skriver jag olika sagor/berättelser och lägger upp en hel del enkla recept. Kram Inger

torsdag 18 september 2014

Hantverksutbildning

Tjoho, jag kom med i en hantverksutbildning som kommer att pågå i ett år. I utbildningen ingår ullteknik, lappteknik, batikfärgning, sticka, virka, frivoliteter, tygtryck mm. Är så glad. Första uppgiften är att tova ull. Filta ull med tyg. Jag vet att det blir söligt, så därför fixade jag mig ett tovnings/tryckbord. Nu på hösten är det fina dagar så det går bra att stå ute och söla. Efter att vi har filtat så får vi bestämma vad vi vill sy av det vi tovat. Jag tänker mig ett fodral av något slag, få se när jag är klar vad jag bestämmer mig för. Jag väljer i alla fall att lägga in lite olika färger på ull som jag har hemma.Ullen tovas med såpvatten så det är bara att söla på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar