Välkommen till min blogg. Här lägger jag upp bilder på olika saker jag designar. Väskor, tyg, kuddfodral och mycket annat. En del saker letar jag rätt på och gör en make over och annat designar jag själv. Visar även en del tips på olika pyssel, både pyssel som kräver lite mer utrymme men även pyssel som går att sitta vid köksbordet och må bra av. Hoppas att du som besöker min blogg får både inspiration och glädje att själv försöka. Besök även min andra blogg www.ingerssagor.blogspot.com där skriver jag olika sagor/berättelser och lägger upp en hel del enkla recept. Kram Inger

lördag 19 juli 2014

Färgglad altan

Vi sitter ute på altanen hela sommaren. Även när det regnar eftersom vi har en stor markis som täcker hela altanen. Men visst är det mysigare när det är sol och varmt. I år har vi byggt en soffa av lastpallar runt bordet. Jag har sytt dynor och massor med kuddar. Vindskydd och vimplar i olika färger. Jag tar alltid ut alla blommor och låter dem få "sommarlov" på altanen. Jag har också fixat till, sprayat en gammal fågelbur med silvermetallic spray, och hängt den på altanen. När vi hade en undulat så fick han också vara ute med oss på altanen. Nu finns inte undulaten längre utan jag har istället sytt några fåglar av stuvbitar. Hela familjen är nöjd med altanen och det är många mysiga dagar med både sol, vila och fikastunder.













     


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar