Välkommen till min blogg. Här lägger jag upp bilder på olika saker jag designar. Väskor, tyg, kuddfodral och mycket annat. En del saker letar jag rätt på och gör en make over och annat designar jag själv. Visar även en del tips på olika pyssel, både pyssel som kräver lite mer utrymme men även pyssel som går att sitta vid köksbordet och må bra av. Hoppas att du som besöker min blogg får både inspiration och glädje att själv försöka. Besök även min andra blogg www.ingerssagor.blogspot.com där skriver jag olika sagor/berättelser och lägger upp en hel del enkla recept. Kram Inger

söndag 25 maj 2014

Skål av is

Att göra en skål av is är både enkelt och roligt. Jag tycker också att det blir en liten överraskning på bordet. Här har jag gjort en skål med vita och rosa blommor och gröna blad. Passar bra att servera jordgubbsglass en varm sommardag. Fyll en skål med vatten (ca hälften av skålen) och till exempel blommor och blad. Kan fyllas med det som passar till vad du ska servera i skålen. Ställ en mindre skål i den större skålen. Jag lägger i en sten, om det behövs och fyller också på med lite vatten i den mindre skålen för att den ska trycka ner vattnet och inte flyta ovanpå. Samtidigt får inte den mindre skålen ta i botten för då blir botten på isskålen för tunn. Ställ sedan skålarna i frysen. Jag använder plastskålar. Det tar några timmar för skålen att frysa så gör den gärna dagen före. Ta sedan bort skålarna och isskålen är klar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar