Välkommen till min blogg. Här lägger jag upp bilder på olika saker jag designar. Väskor, tyg, kuddfodral och mycket annat. En del saker letar jag rätt på och gör en make over och annat designar jag själv. Visar även en del tips på olika pyssel, både pyssel som kräver lite mer utrymme men även pyssel som går att sitta vid köksbordet och må bra av. Hoppas att du som besöker min blogg får både inspiration och glädje att själv försöka. Besök även min andra blogg www.ingerssagor.blogspot.com där skriver jag olika sagor/berättelser och lägger upp en hel del enkla recept. Kram Inger

lördag 20 april 2013

Mormorsrutor

Roligt, snabbt och avkopplande att virka mormorsrutor. När jag sitter och ser på TV passar jag på att virka och på en kväll hinner jag några stycken. Här har jag gjort en kudde men eftersom rutorna fylls på så kan det blir en stjal, en filt eller varför inte en väska. Prova det är så roligt. Det finns många olika sätt att virka mormorsrutor på, enklast är nog att googla på "virka mormorsrutor" för att hitta det som passar just dig. Jag brukar börja med 5 luftmaskor och sedan virka tre olika varv. När jag har virkat ihop det antal jag vill ha som till exempel den här kudden. Då börjar jag virka runt varje ruta med samma färg på garnet för att sedan sy ihop dem. Till just den här kudden har jag virkat en baksida med ett enkelt mönster men snyggt är också att ha mormorsrutor runt om. Lycka till.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar