Välkommen till min blogg. Här lägger jag upp bilder på olika saker jag designar. Väskor, tyg, kuddfodral och mycket annat. En del saker letar jag rätt på och gör en make over och annat designar jag själv. Visar även en del tips på olika pyssel, både pyssel som kräver lite mer utrymme men även pyssel som går att sitta vid köksbordet och må bra av. Hoppas att du som besöker min blogg får både inspiration och glädje att själv försöka. Besök även min andra blogg www.ingerssagor.blogspot.com där skriver jag olika sagor/berättelser och lägger upp en hel del enkla recept. Kram Inger

onsdag 17 april 2013

Kaschera

En rolig och enkel metod att tapetsera till exempel möbler är att kaschera. Det du behöver är pensel, vatten, trälim och till exempel några serietidningar. Här har jag kascherat ett skåp som jag har gjort med serietidningar. Blanda hälften vatten, hälften trälim eller 40/60. Börja med att stryka på vatten/limmet där du vill kaschera och klistra sedan på den bild av papper du vill använda. Pensla sedan ett varv till ovanpå. Limmet är vitt men blir blankt när det torkar. Tänk på att pappret blir skört av vatten/limmet så ta inte i för hårt. Pappret kan bubbla sig men det kommer att räta ut sig när limmet torkar. Du kan försiktigt släta ut  med penseln om det drar ihop sig för mycket men som sagt var försiktig och när vattnet/limmet har torkat så blir det bättre. Ett enkelt och roligt sätt att göra sina egna personliga motiv. Lycka till.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar