Välkommen till min blogg. Här lägger jag upp bilder på olika saker jag designar. Väskor, tyg, kuddfodral och mycket annat. En del saker letar jag rätt på och gör en make over och annat designar jag själv. Visar även en del tips på olika pyssel, både pyssel som kräver lite mer utrymme men även pyssel som går att sitta vid köksbordet och må bra av. Hoppas att du som besöker min blogg får både inspiration och glädje att själv försöka. Besök även min andra blogg www.ingerssagor.blogspot.com där skriver jag olika sagor/berättelser och lägger upp en hel del enkla recept. Kram Inger

lördag 10 september 2016

Nytt jobb, mönsterkonstruktion, en härlig semester och sydagar

Nu var det ett tag sedan sist och det har hänt många roliga saker under tiden. Efter sylanet i Kalix har vi träffats några och sytt tillsammans i en kvarterslokal. Vi träffas en hel dag och syr tillsammans. Fikar och beställer pizza till middag, så roligt. Bild på vinterkappan jag just nu håller på med. Jag kommer att fodra den så den blir riktigt varm och go, som en nallebjörn. Tanken är också att jag ska sy en mössa/hatt och en muff till. Men just nu så får det dröja innan vintern kommer. Semestern var härlig, jobbat på i trädgården och en härlig resa till sol och värme i Grekland blev det också. Har dessutom börjat på ett nytt jobb som känns både roligt och spännande. Och jag har också kommit in på Mönsterkonstruktion på Umeå universitet, tjoho så roligt. Det kommer att bli en spännande, lärorik höst har jag en känsla av. Förutom vinterkappan så blir det lite fler bilder av sådant jag har gjort i sommar både från trädgården och sömnad. Håll till godo :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar