Välkommen till min blogg. Här lägger jag upp bilder på olika saker jag designar. Väskor, tyg, kuddfodral och mycket annat. En del saker letar jag rätt på och gör en make over och annat designar jag själv. Visar även en del tips på olika pyssel, både pyssel som kräver lite mer utrymme men även pyssel som går att sitta vid köksbordet och må bra av. Hoppas att du som besöker min blogg får både inspiration och glädje att själv försöka. Besök även min andra blogg www.ingerssagor.blogspot.com där skriver jag olika sagor/berättelser och lägger upp en hel del enkla recept. Kram Inger

måndag 20 maj 2013

Vernissage

Välkommen torsdag den 23/5 kl 14-16 på vernissage. Nu är det dags för avslutning i min utbildning Färg, form och inredning. På torsdag ställer vi (klassen) ut våra arbeten som vi har gjort under året och framför allt vårt projektarbete. Vernissagen äger rum i Galleriet, Sunderby folkhögskola och alla är hjärtligt välkomna, ni som vill och kan. Jag kommer att visa upp de två klänningarna som jag har sytt och några väskor men framför allt min Väskgarderob som jag har designat och tillverkat. Jag har så många väskor och alla ligger i en kartong. Ska jag ha en väska så ligger den givetvis längst ner och jag måste alltså lyfta bort de som ligger överst. Jag funderade länge på hur jag skulle vilja att min väskgarderob skulle se ut och jag kom fram till att: den skulle passa in i ett hörn, den skulle vara på hjul så att den var lätt att flytta och krokarna jag ska hänga väskorna på skulle också gå att flytta allt efter hur långt väskans handtag är. Nu har jag tillverkat en mobil väskgarderob som går att fälla ihop, lätt att frakta och flytta. Ska jag bara flytta den runt i rummet kan väskorna hänga kvar även om jag viker ihop garderoben, jag kan hänga väskor på båda sidorna. Väskgarderoben går att ha i ett hörn men även efter en rak vägg. Det finns krokar som går att flytta och det finns fack för plånböcker och kuvertväskor. Låter inte det som den ultimata väskgarderoben för er som gillar väskor? För er som inte har möjlighet att besöka utställningen kommer jag att lägga upp bilder senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar