Välkommen till min blogg. Här lägger jag upp bilder på olika saker jag designar. Väskor, tyg, kuddfodral och mycket annat. En del saker letar jag rätt på och gör en make over och annat designar jag själv. Visar även en del tips på olika pyssel, både pyssel som kräver lite mer utrymme men även pyssel som går att sitta vid köksbordet och må bra av. Hoppas att du som besöker min blogg får både inspiration och glädje att själv försöka. Besök även min andra blogg www.ingerssagor.blogspot.com där skriver jag olika sagor/berättelser och lägger upp en hel del enkla recept. Kram Inger

måndag 27 maj 2013

Brickor och skärbrädor

Det går att göra brickor och skärbrädor av textiltryck. Det blir en egen personlig bricka eller skärbräda. Här har jag gjort en bricka och skärbräda med eldfärger och rensiluett. De ska min son som är brandman få. Min dotter ville ha tulpanmotiv, den andra sonen fick en bricka med kamoflagefärg och jag själv en egen komponerad lagerkrans. Ni ser på de övre bilderna det färdiga resultatet. På tulpanbrickan har jag först tryckt en färg dvs här grönt och sedan tryckt blad och blommor för sig. På eldbrickan målade jag i olika röda och orangefärger med pensel som botten och sedan tryckte jag rensiluetten. Likaså kamoflagefärgerna bottnade jag med först penseldrag och sedan trycket på det. Mina egna brickor med lagerkransen kanske ni känner igen motivet från gardiner som jag tidigare har gjort. Jag tryckte först enfärgad grön, sedan lagerkransen och målade sedan oliverna och lagerbladen med pensel. Min lagerkrans är med oliver och lagerblad dvs inte olivblad. När trycket är klart måttade jag exackt så stor brickan eller skärbrädan skulle bli och sedan skickades textilierna till ett företag som heter Formpress för montering på brickorna. Fint tycker jag.


 



 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar