Välkommen till min blogg. Här lägger jag upp bilder på olika saker jag designar. Väskor, tyg, kuddfodral och mycket annat. En del saker letar jag rätt på och gör en make over och annat designar jag själv. Visar även en del tips på olika pyssel, både pyssel som kräver lite mer utrymme men även pyssel som går att sitta vid köksbordet och må bra av. Hoppas att du som besöker min blogg får både inspiration och glädje att själv försöka. Besök även min andra blogg www.ingerssagor.blogspot.com där skriver jag olika sagor/berättelser och lägger upp en hel del enkla recept. Kram Inger

söndag 17 februari 2013

Silverlera

Jag har gått en kurs i silverlera och det är så roligt. Av silverlera ka man göra bland annat smycken. Silverlera är en blandning av silver, bindemedel och vatten vilket innebär att det är 999 delar silver jämfört med Sterlingsilver som är ca 924 delar silver. Här är några av de smycken som jag gjorde under helgen. Det finns tre tekniker som man kan använda, lera, pasta och med spruta. På lövet har jag använt pastan och penslat. Till hjärtat har jag använt leran och till kulan har jag använt både pastan och sprutan. Alla tre smycken ska putsas mer, de är bara putsade med stålborste efter bränningen. Den nedre bilden är på lite verktyg som används. Jag kommer att lägga upp lite bilder på hur jag gjorde ett smycke men det får bli en annan dag.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar