Välkommen till min blogg. Här lägger jag upp bilder på olika saker jag designar. Väskor, tyg, kuddfodral och mycket annat. En del saker letar jag rätt på och gör en make over och annat designar jag själv. Visar även en del tips på olika pyssel, både pyssel som kräver lite mer utrymme men även pyssel som går att sitta vid köksbordet och må bra av. Hoppas att du som besöker min blogg får både inspiration och glädje att själv försöka. Besök även min andra blogg www.ingerssagor.blogspot.com där skriver jag olika sagor/berättelser och lägger upp en hel del enkla recept. Kram Inger

onsdag 21 juni 2017

Kameez

Till sylanet hade jag med ett tyg som jag hade fått av min svägerska. Hon hade köpt det i Thailand för länge sedan och till slut fick jag det. Tyget är jättevackert tycker jag men hade samtidigt inte riktigt någon idé vad jag skulle sy utav det. Men till slut fick jag för mig att jag skulle sy något som liknande en sari. Sagt och gjort, tog med eget mönster och tyget till sylanet och sydde mig en klänning. Senare fick jag höra att den modellen inte är en sari utan en kaamez. Roligt att lära sig något nytt. Fotograf även denna gång är min arbetskompis Ann-Charlotte Kassberg och den här gången fotograferade vi på korridoren på jobbet. Ljuset är så fint där. Skorna köpte jag i London för några år sedan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar