Välkommen till min blogg. Här lägger jag upp bilder på olika saker jag designar. Väskor, tyg, kuddfodral och mycket annat. En del saker letar jag rätt på och gör en make over och annat designar jag själv. Visar även en del tips på olika pyssel, både pyssel som kräver lite mer utrymme men även pyssel som går att sitta vid köksbordet och må bra av. Hoppas att du som besöker min blogg får både inspiration och glädje att själv försöka. Besök även min andra blogg www.ingerssagor.blogspot.com där skriver jag olika sagor/berättelser och lägger upp en hel del enkla recept. Kram Inger

fredag 27 maj 2016

Syglädje

Så roligt. Sylanet överträffade alla mina förväntningar. Kan inte sluta säga så roligt. Jag packade bilen och åkte på fredagsmorgonen till Kalix. Var framme vid 09:30 tiden. Hittade ett litet rum där jag och en annan av deltagarna lade ut våra sovsäckar. Sedan var det bara att ta ett bord som var ledigt och packa upp symaskiner och tyger. När alla hade kommit så gick Lena som anordnat igenom lite grann om vad helgen skulle handla om. Vi var totalt 16 personer, 1 kom på kvällen och 2 dagen efter. Vi började att sy direkt. Jag började med Askungeklänningen till barnbarnet. Det är den blå med Askungen (Cinderella). Den är i trikå med tyllkant och armarna också i tyll, den mjuka. Jag sydde även i siden och sammet men sidenband. Eftersom barnbarnet bara är 1,8 år så gjorde jag dem lite större. Tänkte att hon får dem när hon fyller 2 i september. Men jag kommer troligen inte kunna hålla mig från att visa henne dem. Hon tycker om att jag syr åt henne och vill gärna ta på sig de nya kläderna på en gång. Här är de två klänningarna. Återkommer med mer från sylanet senare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar