Välkommen till min blogg. Här lägger jag upp bilder på olika saker jag designar. Väskor, tyg, kuddfodral och mycket annat. En del saker letar jag rätt på och gör en make over och annat designar jag själv. Visar även en del tips på olika pyssel, både pyssel som kräver lite mer utrymme men även pyssel som går att sitta vid köksbordet och må bra av. Hoppas att du som besöker min blogg får både inspiration och glädje att själv försöka. Besök även min andra blogg www.ingerssagor.blogspot.com där skriver jag olika sagor/berättelser och lägger upp en hel del enkla recept. Kram Inger

måndag 14 september 2015

Trasmattan i folkhemmet

Nu har min utställning startat. "Trasmattan i folkhemmet". Är så glad för alla besökare, stort tack till er alla. Jag är också så nöjd, utställningen blev till och med bättre än jag trodde. Att ha en bild "inne i huvudet" och att sedan se den bli förverkligad känns så roligt. Ängesbyns gamla byahus är så fint och att ha min utställning där känns som en förmån. Tanken var inte att visa olika trasmattors mönster utan mer hur och var vi har använt trasmattor i olika sammanhang. Jag har gjort olika små rum, där besökaren får själv antingen känna igen sig i eller kanske få lite tips. Jag har bland annat sytt sittpuffar/kuddar av trasmattor. Slitstarka som tål att användas. Jag har också sytt en hyllning till mina avlidna föräldrar. De flesta mattor som jag har med på utställningen har min mamma vävt och därför tog jag en av mattorna till min hyllning. Pappa använde näsdukar, har alltid använt näsdukar så länge jag kan minnas. Mamma sydde näsdukar åt honom men han använde även köpesnäsdukar. I alla fall så tog jag rätt på både mattor och näsdukar efter mina föräldrar och sydde på pappas näsdukar på en av mammas mattor. Den kallar jag för "Mor och Far".




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar