Välkommen till min blogg. Här lägger jag upp bilder på olika saker jag designar. Väskor, tyg, kuddfodral och mycket annat. En del saker letar jag rätt på och gör en make over och annat designar jag själv. Visar även en del tips på olika pyssel, både pyssel som kräver lite mer utrymme men även pyssel som går att sitta vid köksbordet och må bra av. Hoppas att du som besöker min blogg får både inspiration och glädje att själv försöka. Besök även min andra blogg www.ingerssagor.blogspot.com där skriver jag olika sagor/berättelser och lägger upp en hel del enkla recept. Kram Inger

tisdag 24 mars 2015

Barnkläder

Jag syr väldigt lite barnkläder men nu har jag faktiskt sytt både en kjol och klänning. Jeanskjolen sydde jag av ett par jeans. Använder benen på jeansen och sydde sedan en volang av ett gammalt batikfärgat lakan. Klänningen är gjord av både trikå, överdelen och nederdelen är av ett annat batikfärgat lakan, bara lite ljusare rosa. Tycker om att blanda både material och färger.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar