Välkommen till min blogg. Här lägger jag upp bilder på olika saker jag designar. Väskor, tyg, kuddfodral och mycket annat. En del saker letar jag rätt på och gör en make over och annat designar jag själv. Visar även en del tips på olika pyssel, både pyssel som kräver lite mer utrymme men även pyssel som går att sitta vid köksbordet och må bra av. Hoppas att du som besöker min blogg får både inspiration och glädje att själv försöka. Besök även min andra blogg www.ingerssagor.blogspot.com där skriver jag olika sagor/berättelser och lägger upp en hel del enkla recept. Kram Inger

måndag 10 juni 2013

Väskgarderob

Här är min väskgarderob som jag har designat och tillverkat. Jag tycker om väskor, jag har många väskor men jag har alla väskorna i en kartong. Och som ni förstår är alltid den väskan som jag vill använda längst ner i kartongen. Därför började jag att skissa på en väskgarderob. Väskgarderoben skulle vara mobil, dvs lätt att flytta, den skulle kunna stå i ett hörn, krokarna skulle vara lätt att flytta beroende på hur långa handtagen på väskan är. Det skulle finnas plats för plånböcker, kuvertväskor eller väskor utan handtag. Väskgarderoben går att göra mindre, större, högre, lägre, smalare, bredare allt efter behov. Den här har jag målat svart med vita detaljer men går givetvis att få i andra färger. Väskgarderoben finns även i stål/rostfritt men i en lite annan modell, söker tillverkare. För den som är intresserad tag gärna kontakt med mig inger.kalotini@hotmail.com Kläderna på de två dockorna som står på var sida om väskgarderoben har jag också designat och sytt. Dockan till vänster har en kjol och blus. Blusen har en båtkrage med vit päls och blusen är gjord i ett glansigt tyg som inte riktigt syns här. Kjolen har jag sytt som en pennkjol med dragkedja i sidan. Dockan till höger bär en stretsig festklänning med tyllkjol och fastsydda silverband. kan även tillägga att alla väskorna på väskgarderoben har jag också sytt. Pälsväskan är av samma päls som i blusens krage. Den randiga kuverväskan har jag själv textiltryckt tyget till och den lilla svarta väskan har samma silverband som i den svarta klänningen. Hoppas att du tycker om det jag har gjort och som sagt är du intresserad hör gärna av dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar