Välkommen till min blogg. Här lägger jag upp bilder på olika saker jag designar. Väskor, tyg, kuddfodral och mycket annat. En del saker letar jag rätt på och gör en make over och annat designar jag själv. Visar även en del tips på olika pyssel, både pyssel som kräver lite mer utrymme men även pyssel som går att sitta vid köksbordet och må bra av. Hoppas att du som besöker min blogg får både inspiration och glädje att själv försöka. Besök även min andra blogg www.ingerssagor.blogspot.com där skriver jag olika sagor/berättelser och lägger upp en hel del enkla recept. Kram Inger

onsdag 7 november 2012

En uppgift

I min utbildning så fick vi en uppgift att göra en dagboksanteckning från första dagen i textilverkstaden. Vi skulle göra det med ull och ett band. Jag gjorde en lampa som skulle symbolisera att det hela tiden kommer nya ideér i den här utbildningen men samma bild kan tolkas som en luftballong som stiger, glädjen att gå den här utbildningen och hur många inspirerande, kreativa ideér som hela tiden kommer till mig. Ullen och bandet skulle fästas på det vita ulltyget som en tavla. Efter en vecka fick vi veta att som "slut" uppgift i textilverkstaden skulle vi göra ett bruksföremål av dagboksanteckningen. Eftersom jag tycker om att sy i jeanstyg så blev det en väska av min tavla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar